Home

NuffNang

Tuesday, November 10, 2015

METAL BOX - EMPIRE


 


© 2015 Hasif Rahman - Metal Box | Empire

 " You are what you eat "

- Michael Pollan -


Kalau bab makan, Pirates of Hasif Rahman ni memang "Number One". Habis semua tempat makan hendak di serbu. Dah macam dalam program Jalan - Jalan Cari Makan. Ini semua isteri punya perancangan kali ini. Katanya nak keluar makan dengan kawan - kawan dia sekali. Seharian juga dia search di Google. Macam biasa, dia kalau tanya kita ni, kita jawab boleh je. Haha. Jawapan tak membantu. Iyo la, dah tempat makan yang tak pernah pergi, macam mana nak komen. Kalau komen pun just kata, taknak tempat jauh dan kalau boleh pada waktu pagi untuk elak kesesakan lalu lintas. Al maklum la, KL. Akhirnya dia jumpa satu tempat so call Metal Box di Empire. 

Tempat tak pernah pergi, so seperti biasa, kita pakai Google Maps di phone. Entah apa kena hari ni, Google Maps tu bawa ikut jalan taman perumahan. Short cut agaknya. Tapi diri ini dah menyumpah jugak dalam hati. Kejadahnya ikut taman perumahan. Haha. Sebab sebelum ni ada kes, cari kedai Mee Ketam di Shah Alam guna maps, tetapi sampai ke rumah orang yang tiada kaitan. Haha.

Sampai di tempat kejadian, owh, parking tidak la susah untuk dicari. Ke sebab hari ni cuti Deepavali, ramai orang KL bercuti di kampung. So here's some of the foods yang kitorang makan. Peace !




Personal review, a friendly place. Staff di kedai pun sangat friendly dan sporting. Boleh juga nak buat sambut birthday di sini as tadi pun ada orang buat. Siap lilin cake tu ganti dengan bunga api. Haha. Price berpatutan. Well, KL Price. Overall, a nice place to eat ! =) 


No comments: